چند نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث

در مورد بیمه آتش سوزی شخص ثالث چه می دانید؟

در زندگی هر فردی ممکن است حداقل یکبار اتفاقی رخ بدهد که منجر به بروز خسارت های سنگین و نیاز به هزینه زیاد برای جبران این خسارت ها شود. برای مثال شاید بتوان بدترن سانحه را آتش سوزی نامید که می تواند به صورت مستقیم توسط آتش و مواد اشتعال زا و یا به صورت غیر مستقیم در اثر صاعقه، زلزله و… رخ بدهد. آتش سوزی از جمله حوادثی است که سرعت پیشروی خسارت در آن به حدی بالا است که حتی یک ثانیه سرعت عمل آتشنشان ها می تواند از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری کند.

متاسفانه در زمان وقوع آتش سوزی، شعله های آتش می توانند به مناطق اطراف خود سرایت کنند و همین مسئله منجر می شود که شدت خسارت در هر لحظه بیشتر از قبل شود. در چنین شرایط حتی همسایه ها و ساختمان های مجاور هم از خطر آتش سوزی در امان نیستند و ممکن است این حادثه برای آن ها نیز دامن گیر شود. فرض کنیم که در یک منطقه ای، فعالیت ساخت و ساز در حال انجام است و علی رغم رعایت کردن تمامی جوانب احتیاط و ایمنی باز هم ممکن ای عوامل غیر قابل پیش بینی دست به دست هم داده و منجر به آتش سوزی شوند. در این زمان این آتش ممکن است به ساختان ها مجاور و اطرافی که در حال عبور هستند صدمه بزند که در نتیجه هزینه جبران خسارت برعهده صاحب سرمایه خواهد بود. به همین دلیل است که بیمه آتش سوزی شخص ثالث به ویژه در فعالیت های صنعتی و غیر صنعتی باید مورد استفاده قرار گیرد.

شرایط بیمه آتش سوزی شخص ثالث

در صورتی که بیمه گذار و صاحب سرمایه کلیه اصول ایمنی در حین کار را رعایت نموده و در زمان بروز آتش سوزی این مسئله برای کارشناس بیمه به وضوح مشخص باشد که سهل انگاری سهوی و یا عمدی بیمه گذار دخالتی در بروز حادثه نداشته است، در نتیجه شرکت بیمه گر خود را موظف می داند که به ازای حق بیمه که بیمه گذار برای بیمه آتش سوزی شخص ثالث پرداخت کرده است خسارت های وارده به شخص ثالث را جبران نماید. البته صاحبان سرمایه بررای استفاده از این خدمات باید در زمان خرید بیمه آتش سوزی حتما به مسئله شخص ثالث اشاره نموده و حق بیمه مربوط به این پوشش را نیز پرداخت نمایند.

/ بیمه آتش سوزی / برچسب ها: ,

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

شانزده + 16 =