صدور الحاقیه برای بیمه نامه آتش سوزی

صدور الحاقیه برای بیمه نامه آتش سوزی

صدور الحاقیه برای بیمه نامه آتش سوزی

در خرید هر بیمه نامه ای من جمله بیمه آتش سوزی لازم است بیمه گذار بداند که بعد از صدور بیمه نامه، قرارداد قطعی شده و امکان تغییر در آن وجود ندارد به همین دلیل است که توصیه اکید داریم بیمه گذاران قبل از این که خرید بیمه آتش سوزی را انجام دهند، ابتدا به خوبی در مورد انواع بیمه نامه تحقیق کرده و برحسب نیاز خود، بهترین مورد را انتخاب نمایید.

اما با این حال ممکن است که گاهی اوقات نیاز به اعمال تغییراتی در بیمه نامه آتش سوزی باشد و نمی توان از این موضوع بی تفاوت رد شد. در چنین شرایطی باید الحاقیه بیمه آتش سوزی صادر شده و ضمیمه بیمه نامه شود. از این پس بیمه گر و بیمه گذار موظف هستند شرایط مندرج در بیمه نامه را رعایت نمایند.

دلایل نیاز به الحاقیه بیمه نامه آتش سوزی

۱-   اگر بیمه گر در زمان ثبت شرایط، اشتباه غیر عمد مرتکب شده باشد.

۲-   ممکن است در مدت زمان اعتبار بیمه نامه، بیمه گذار تصمیم به لغو قرارداد داشته باشد. البته فسخ قرارداد منوط به شرایطی بوده و هیچ کدام از طرفین نمی توانند بدون دلیل منطقی، از تعهدات خود انصراف دهند.

۳-   در صورتی که شرایط بیمه در مدت اعتبار بیمه نامه تغییر کند.

۴-   تغییر در ریسک عوامل بیمه شده در مدت اعتبار قرارداد، از دیگر عوامل موثر در بروز الحاقیه است.

شرایط صدور الحاقیه بیمه آتش سوزی

۱-   شرکت بیمه گر در صورتی می تواند الحاقیه را برای بیمه آتش سوزی صادر نماید که بیمه گذار درخواست کتبی را برای الحاقیه ارائه کرده و این در خواست در پرونده بیمه نامه ضمیمه شود.

۲-   در برخی از شرایط خاص، الحاقیه بیمه آتش سوزی بدون درخواست بیمه گذار صادر می گردد که در این صورت  باید یک نسخه از الحاقیه به بیمه گذار ارائه شده و رسید از وی دریافت شود.

۳-   برای بیمه نامه هایی که ذینفع دارد، درخواست الحاقیه باید از جانب ذینفع صادر شود.

صدور الحاقیه برای بیمه نامه آتش سوزی

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

17 − ده =