بررسی انواع آتش سوزی رخ داده برای سرمایه

بررسی انواع آتش سوزی رخ داده برای سرمایه

با توجه به این که این احتمال وجود دارد سرمایه شما دچار آتش سوزی لذا عاقلانه ترین کار این است که از بیمه نامه آتش سوزی برای اموال خود استفاده نمایید. انواع قرارداد بیمه آتش سوزی در اختیار بیمه گذاران قرار می گیرد که دلیل رخ دادن آتش، یکی از عواملی است که باید در بیمه نامه قید گردد.

انواع آتش سوزی

آتش سوزی نوع A :

این آتش سوزی ناشی از سوختن مواد خشک رخ می دهد که چند ویژگی مهم دارند:

–       موادی که عامل آتش سوزی نوع اول می شوند، خشک بوده و غالبا دارای ماده گیاهی و سلولزی هستند. برای مثال چوب، پارچه، پنبه و… از جمله مواد هستند که منجر به این نوع آتش سوزی می شود.

–       با توجه به اینکه در این مواد، اکسیژن به اندازه کافی وجود دارد لذا تا مدت ها می تواند بدون وجود اکسیژن، به سوختن خود ادامه داده و در نتیجه خسارت زیادی را به بار بیاورد.

–       با توجه به این که سوختن این مواد، نهایتا مقداری خاکستر به جا می گذارد بنابراین به این آتش سوزی، آتش سوزی خاکستردار هم گفته می شود.

برای مهار این آتش از آب و کپسول پودر گاز استفاده می شود.

آتش سوزی نوع B :

در صورتی که آتش سوزی ناشی از مایعات سوختنی مثل نفت، بنزین، الکل و.. رخ بدهد، آتش سوزی نوع دوم رخ خواهد داد. در این مورد برخلاف قبلی، آتش نمی تواند به بافت ماده سوختنی نفوذ کرده و در سطح باقی می ماند. لذا به آن آتش سوزی سطحی و یا بدون خاکستر گفته می شود. کپسول پودر و گاز و کف می تواند این آتش را خاموش کند.

آتش سوزی نوع C:

وجود گازهای قابل اشتعال طبیعی و یا غیر طبیعی در محیط به اندازه ای که با یک جرقه منجر به آتش سوزی شوند، آتش سوزی نوع سوم را منجر خواهند شد. خسارت در این آتش سوزی زیاد و بسیار سریع است در نتیجه باید جوانب احتیاط را رعایت نمود.

آتش سوزی نوع D :

این نوع آتش سوزی ناشی از مواد کمیاب همانند اورانیوم، تیتانیوم، منیزیم و… رخ می دهد لذا به آن آتش سوزی نادر یا کمیاب گفته می شود. متاسفانه محیط های آزمایشگاهی که با مواد شیمیایی در ارتباط هستند، مستعد این قبیل آتش سوزی ها خواهند بود. پودر خشک و شن و ماسه باری خاموش کردن این آتش مناسب است.

آتش سوزی نوع E :

آتش سوزی ممکن است در دستگاه های برقی خانگی و صنعتی در اثر جرقه زدن، اتصالات برقی و… رخ بدهد. در اطفای این نوع حریق از کپسول گاز کربنیک استفاده می شود.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

شش − 1 =