شرایط ابطال بیمه شخص ثالث

در کشور ما انواع مختلف بیمه ها در اختیار مردم قرار گرفته و به ویژه در سال های اخیر که استقبال مردم از صنعت بیمه بیشتر شده است لذا شرکت های بیمه گر سعی داشته اند که تنوع خدمات خود را بالابرده و با تاسیس نمایندگی های مختلف بتوانند بیمه نامه متنوع را براساس نیاز مردم در اختیار آن ها قرار دهند. یکی از ملاک های تاسیس و فعالیت نمایندگی ها در مورد نوع خاصی از بیمه، میزان کاربرد آن در میان مردم است. برای مثال بیمه آتش سوزی از جمله مواردی است که در سال های اخیر آمار فروش زیادی را به خود اختصاص داده است.

در زمانی که آتش سوزی رخ می دهد، به جز خسارت جانی منجر به که قابل جبران نیست، خسارت های مالی باید سریعا جبران شده و افراد بتوانند سریع تر به شرایط کاری و زندگی خود را ادامه دهند. با توجه به این که هزینه این خسارت ها بسیار سنگین است لذا بیمه آتش سوزی به منظور حمایت از آسیب دیدگان از طرف شرکت های بیمه گر عرضه می شود.

نمایندگی های مختلفی در کشور عرضه کننده انواع بیمه آتش سوزی هستند که به جز موارد و شرایط ثابتی که همه نمایندگی ها باید رعایت نمایند، برخی از شرایط متغیر در هر یک از شرکت های بیمه گر بنا به درخواست بیمه گذار قابلیت اجرا دارند و همین مسئله باعث می شود که بیمه گذار قبل از خرید بیمه آتش سوزی بتواند تحقیق کرده و بهترین شرکت را انتخاب نماید. در صورتی که بیمه گذار از خدمات بیمه آتش سوزی شرکت  مورد نظر ناراضی باشد امکان فسخ قرارداد وجود خواهد داشت.

شرایط فسخ قرارداد بیمه آتش سوزی

۱-    تقاضای فسخ قرارداد توسط بیمه گذار

در صورتی که بیمه گذار درخواست فسخ بیمه آتش سوزی را داشته باشد حق‌بیمه قرارداد تا تاریخ فسخ قرارداد براساس تعرفه کوتاه مدت محاسبه می‌شود و مابقی مسترد خواهد شد. در این حالت منافع بیمه‌گر مدنظر است.

۲-   تقاضای فسخ قرارداد توسط بیمه گر

اما اگر این تقاضا از طرف شرکت بیمه گر باشد در این صورت حق بیمه قرارداد تا تاریخ فسخ براساس تعرفه روزشمار محاسبه می‌شود و مابقی مسترد خواهد شد در این حالت منافع بیمه گذار در نظر گرفته می شود.

لازم به ذکر است که مبلغ حق بیمه به صورت تعرفه کوتاه مدت از مبلغ حق بیمه براساس تعرفه روزشمار بیشتر است.

/ بیمه آتش سوزی / برچسب ها: ,

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

12 − دو =