مزایای بیمه آتش‌سوزی

مزایای بیمه آتش‌سوزی

بیمه آتش‌سوزی بیمه اموال است که خسارت یا صدمه ایجاد شده توسط آتش را تحت پوشش قرار می‌دهد. خرید بیمه آتش‌سوزی علاوه بر بیمه اموال مالک کمک می‌کند که هزینه جابجایی، تعمیر یا بازسازی اموال بیشتر از محدود تعیین شده توسط بیمه‌نامه اموال پوشش داده شود. بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی معمولاً استثنائات کلی مانند جنگ، خطرات هسته ای و خطرات مشابه دارند.

بیمه آتش‌سوزی شامل پرداخت هزینه استفاده یا هزینه‌های مازاد معیشت به علت شرایط غیرقابل سکونت و همچنین خسارت وارده به اموال شخصی و سازه‌های نزدیک می‌شود. مالکان باید اموال و محتویات آن را ثبت کنند تا ارزیابی اقلام صدمه دیده یا از دست رفته در حین آتش‌سوزی ساده شود.

بیمه آتش‌سوزی شامل پوشش مازاد در برابر دود یا صدمات ناشی از آب با منشا آتش‌سوزی می‌شود و معمولاً به مدت یک سال اجرایی است. به محض اتمام، بیمه‌کننده ممکن است بر اساس شرایط بیمه‌نامه، آن را تجدید نماید.

برخی از بیمه‌نامه‌های مالک شامل پوشش آتش‌سوزی می‌شوند. اگر این بیمه‌نامه جدا باشد، ممکن است لازم باشد که بیمه‌نامه آتش‌سوزی مجزا خریداری شود به خصوص اگر اموال شامل اقلام ارزشمندی شوند که نتوان با پوشش بیمه‌نامه اموال استاندارد آنها را تحت پوشش قرار داد. مسئولیت شرکت بیمه به واسطه ارزش بیمه‌نامه و نه توسط صدمه یا خسارت ایجاد شده برای مالک اموال محدود می‌شود.

پوشش بیمه‌نامه آتش‌سوزی

بیمه آتش‌سوزی، دارنده بیمه را در برابر خسارت یا صدمه وارده از منشاهای زیادی تحت پوشش قرار می‌دهد. این منشا‌ها شامل آتش ایجاد شده توسط برق مانند نقص سیم کشی و انفجار گاز و همچنین آتش‌سوزی ناشی از رعد و برق و فجایع طبیعی می‌شود. ترکیدگی و سرریز شدن تانکر آب یا لوله‌ها ممکن است تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار گیرند.

بیشتر بیمه‌نامه‌ها صرف نظر از اینکه آیا آتش‌سوزی از داخل خانه نشات می‌گیرد یا خیر، پوشش بیمه ای ارائه می‌کنند. محدودیت پوشش به علت آتش‌سوزی بستگی دارد. این بیمه‌نامه برای دارنده بیمه‌نامه یا از طریق جایگزینی هزینه یا ارزش نقدی واقعی در قبال خسارات هزینه پرداخت می‌کند.

ارزیابی پوشش بیمه آتش‌سوزی

بیمه‌کننده باید هر ساله ارزش خانه خود را بررسی کند تا مشخص شود آیا نیاز است که میزان پوشش بیمه را افزایش دهد یا خیر. دارنده بیمه‌نامه نمی‌تواند خسارتی بالاتر از ارزش واقعی خانه دریافت کند.

 

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

شش − 2 =