بررسی استثنائات بیمه آتش سوزی

بررسی استثنائات بیمه آتش سوزی

قبول این واقعیت سخت است که آتش سوزی یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای هر فرد رخ داده و در کمترین زمان ممکن کل سرمایه او را از بین ببرد. متاسفانه خسارت های جانی وارد شده غالبا جبران ناپذیر بوده و یا درمان سوختگی بسیار سخت است اما بیمه آتش سوزی می تواند از اموال شما حمایت کرده و نگرانی فرد خسارت دیده در اثر سانحه را کم کند.

در هر بیمه نامه ای گروهی از خسارت ها و خطرات تحت پوشش بیمه نامه قرار می گیرد که در زمان بروز حادثه بیمه گر متعهد است هزینه این خسارت ها را جبران نماید. اما باید با استثنائات بیمه آتش سوزی نیز توجه داشت. در هر بیمه نامه ای مواردی وجود دارد که تحت پوشش بیمه گر قرار نمی گیرد مگر این که شرایط خاصی برای آن ها در بیمه نامه قید گردد. در مورد بیمه آتش سوزی نیز این استثنائات عبارتند از:

 

۱-   خسارت های ناشی از جنگ، اعتصاب، شورش های داخلی و  خارجی و…

۲-   آسیب های وارده ناشی از بلایای طبیعی همانند زلزله، آتش فشان، سیل، سونامی، آفات انباری و….

۳-   خسارت های ایجاد شده توسط دزدی در زمان و یا بعد از آتش سوزی

۴-   خسارت های ناشی از برخورد اجسام خارجی به عوامل بیمه شده همانند برخورد کامیون به انبار بیمه شده در کارخانه و…

۵-   آتش سوزی ناشی از وجود اختلالات و مشکلات در محیط  نگهداری از عوامل تحت پوشش بیمه برای مثال در مورد خودرو در صورتی که به دلیل نقص فنی دچار آتش سوزی شود، این خسارت در گروه استثنائات بیمه آتش سوزی قرار دارد.

۶-   خسارت های ناشی از ریزش سقف برای مثال اگر در اثر بارنش برف سقف خانه، انبار، کارخانه و… سنگین شده و بریزد، منجر به خسارت هایی به عوامل تحت پوشش بیمه خواهد شد. این مورد نیز در استثنائات بیمه آتش سوزی خواهد بود.

۷-   در صورتی که در محیط کار از ظروف تحت فشار استفاده می کنید، خسارت ناشی از انفجار این ظروف تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار ندارد.

۸-   در صورتی که در حین انجام کار، پروژه برای مدتی متوقف شود خسارت هایی که در این مدت به اموال وارد می شود تحت پشش بیمه آتش سوزی نخواهد بود مگر این که بیمه گذار این تعلیق در کار را به بیمه گر اطلاع داده و برای این منظر از بیمه نامه مخصوص در دوران توقف کار استفاده نماید.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

ده − هفت =