دریافت خسارت اموال نجات یافته از بیمه آتش سوزی

دریافت خسارت اموال نجات یافته از بیمه آتش سوزی

آتش سوزی از جمله سوانحی است که متاسفانه در کمترین زمان به سرعت پیش رفته و می تواند دارایی انسان را در یک چشم به هم زدن از بین ببرد. لذا با توجه به قدرت بسیار بالای آتش در پیشرفت به محیط اطراف، لازم است که به محض رخ دادن اتفاق سریعا خود را به جای امن برسانیم و همچنین هر مقدار از اموال را که می توانیم از محل حادثه دور کنیم.

اگر محلی که دچار آتش سوزی شده است از بیمه آتش سوزی برخوردار باشد شرکت بیمه گر متعهد است که خسارت های رخ داده را جبران نماید اما لازم است بدانید که بیمه گر در جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی به دو مورد توجه می کند:

۱-   اول این که خسارت های تحت پوشش بیمه آتش سوزی جبران خواهد شد.

۲-   همچنین بیمه گر اگر بداند بخشی از خسارت های رخ داده در اثر کوتاهی بیمه گذار در نگهداری از اموال و یا نجات آن ها از آتش سوزی بوده است، می تواند به بخشی از تعهدات خود عمل نکند.

همان گونه که متوجه شدید در هنگام آتش سوزی، بیمه گذار هم تعهداتی دارد تا بیمه گر به وظایف خود به صورت کامل عمل کند. اولا بیمه گذار باید اصول ایمنی را رعایت کند تا در اثر کم کاری او آتش سوزی رخ نداده باشد. از طرفی در زمان رخ دادن سانحه باید تمام تلاش خود را برای مهار آتش و نجات اموال داشته باشد.

اکنون این سوال مطرح می شود که اموال نجات یافته ممکن است کمی خسارت دیده باشند در این صورت جبران خسارت آن ها بر عهده چه کسی خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید به دو مطلب مهم اشاره کنیم:

۱-   شرکت بیمه گر موظف است خسارت های وارده به اموال را براساس آنچه در بیمه نامه مندرج شده است جبران کند لذا حتی اگر اموال نجات یافته اندکی خسارت دیده باشند باز هم شرکت بیمه باید هزینه آن ها را پرداخت کردند. البته بیمه گر می تواند به جای پرداخت هزینه به صورت نقدی،  اموال معیوب را تعمیر و یا تعویض نماید.

۲-   مورد بعدی محلی است که بیمه گذار اموال نجات یافته را داخل آن نگهداری می کند. شرکت بیمه گر متعهد است که هزینه این جابجایی اموال به مکان ضروری را متقبل شده و در کنار هزینه خسارت های وارده این هزینه را نیز لحاظ نماید.

/ بیمه آتش سوزی / برچسب ها: ,

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

1 × 2 =