انواع بیمه آتش سوزی

انواع بیمه آتش سوزی

بیمه نامه‌های آتش سوزی ار می‌توان به دسته بندی‌های زیر تقسیم نمود:

۱- بیمه نامه دارای ارزش: بیمه نامه دارای ارزش نشان دهنده بیمه نامه خاصی است که در آن ارزش توافقی مورد بیمه در دستورالعمل‌های بیمه نامه مطرح شده است. این مقدار ممکن است ارزش واقعی نباشد اما شرکت بیمه ارزش اعلام شده اموال را جبران می‌کند.

۲- بیمه نامه بدون ارزش: در این بیمه نامه، ارزش اموال در بیمه نامه مشخص نشده است. پس از آتش سوزی، ارزش اموال از دست رفته به واسطه ارزیابی محاسبه شده و به دارنده بیمه نامه بازپرداخت می‌شود. این بیمه نامه، بیمه نامه باز نیز نامیده می‌شود.

۳- بیمه نامه متوسط: این بیمه نامه، نام خود را از بند متوسط محتویات خود می‌گیرد. تحت این بند، دارندگان بیمه تنها درصدی از خسارت وارد شده را دریافت می‌کنند.

۴- بیمه نامه خاص: بر اساس این بیمه نامه، مقدار معینی برای بیمه تعریف شده است. هیچ توصیه خاصی در خصوص ارزش واقعی اموال وجود ندارد اما پرداخت خسارت بر اساس همان مقدار تعیین شده انجام می‌شود.

۵- بیمه نامه اعلامیه بورس: این بیمه نامه برای پوشش کالاهایی خوب است که در مدت زمان قرارداد متحمل نوسانات قیمتی می‌شوند. از بیمه‌کننده انتظار می‌رود که سه چهارم حق بیمه را از پیش پرداخت نماید. تمام محاسبات مرتبط با حق بیمه نهایی و سهام متوسط در انتهای سال انجام می‌شود.

۶- بیمه نامه شناور: این بیمه نامه حول محور عوامل خطر دارای نوسان می‌گردد که به بسیاری از کالاهای تعیین شده در مناطق مختلف به منظور تامین بازارهای مختلف مربوط می‌شوند. این بیمه نامه با یک حق بیمه و یک مبلغ توسط صاحبان کسب و کاری اتخاذ می‌شود که کالاهای آنها در انبارها و بنادر قرار دارند.

۷- بیمه نامه استاندارد آتش سوزی: این بیمه نامه به جبران تمام صدمات یا خسارات مستقیم ایجاد شده توسط سوختگی یا آتش سوزی اشاره دارد.

۸- بیمه از دست رفتن سود: اگر به علت آتش سوزی منفعتی از دست رفته باشد، آنگاه این بیمه نامه می‌تواند خسارت وارده را پوشش دهد. این بیمه نامه نیز خسارت متعاقب نامیده می‌شود.

۹- بیمه نامه برنامه ریزی شده: این بیمه نامه پوشش بیمه ای را تحت عبارات کلی مانند جزئیات اموال و حق بیمه‌های مربوطه ارائه می‌کند.

۱۰- بیمه نامه اتکایی: تحت این بیمه نامه، دارنده بیمه بیشتر از ارزش واقعی به منظور پوشش هزینه جایگزینی اموال بیمه شده دریافت می‌کند. این بیمه نامه دیگر رایج نیست و بیمه نامه جایگزینی نامیده می‌شود.

۱۱- بیمه نامه اضافی: این بیمه نامه به سهام تجاری می‌پردازد که به صورت مستمر دچار نوسان ارزش می‌شود. بنابراین مقدار ثابت بازگشت سرمایه ندارند و بیمه‌کننده باید دو بیمه یعنی بیمه معمولی و بیمه اضافی خریداری نماید.

۱۲- بیمه حداکثر ارزش تخفیف دار: این بیمه نامه برای پوشش دادن بیشترین مقدار ریسک است. در سررسید بیمه، ۳۳درصد حق بیمه پرداخت شده به دارنده بیمه پرداخت می‌شود.

۱۳- بیمه نامه نشت آب: این نوع خاصی از بیمه است که به خسارت وارده به نشت آب یا مایعات می‌پردازد

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

سه + 9 =