بررسی ویژگی های خطرات اصلی بیمه آتش سوزی

بررسی ویژگی های خطرات اصلی بیمه آتش سوزی

بررسی ویژگی های خطرات اصلی بیمه آتش سوزی – در هر بیمه نامه آتش سوزی دو نوع خطرات اصلی و تبعی تحت پوشش شرکت بیمه گر قرار می گیرد که در این مقاله به بررسی خطرات اصلی خواهیم پرداخت.

مشخصات خطرات اصلی بیمه آتش سوزی

در این گروه از خطرات، سه دسته آتش سوزی و انفجار و صاعقه قرار می گیرد که هر کدام از نظر شرکت بیمه گر، شرایط خاص خود را دارند.

۱-   آتش سوزی

شرکت بیمه گر زمانی آتش سوزی را به عنوان خسارت قبول دارد که آتش، در اثر گرما و ماده سوختنی و اکسیژن ایجاد گردد. به این معنا که مثلث آتش سوزی کامل شود. البته همان گونه که قبلا گفته شده است، باید برای بیمه گر اثبات شود بیمه گذار تمامی نکات ایمنی برای جلوگیری از بروز آتش را رعایت نموده است لذا روشن کردن بخار به اندازه ای که محیط بیش از حد گرم شده و منجر به سوختگی گردد، تحت پوشش بیمه نامه آتش سوزی قرار نمی گیرد.

۲-   آتش سوزی ناشی از انفجار

انبساط گاز منجر به انفجار می گردد که در مراکز صنعتی به وفور این حادثه رخ می دهد. لازم است بیمه گذاران بدانند که در آتش سوزی ناشی از انفجار، خسارت وارده به عامل انفجار قابل جبران نیست. برای مثال اگر انفجار در یک دیگر بخار رخ بدهد، شرکت بیمه گر خود را موظف می داند خسارت وارد شده به اموال ناشی از این انفجار را جبران نماید اما هزینه خسارت وارد به دیگ، بر عهده خود بیمه گذار خواهد بود گر این که در زمان عقد قرارداد بیمه، این گونه موارد به عنوان خطرات تبعی در بیمه نامه لحاظ گردد.

۳-    آتش سوزی ناشی از صاعقه

زمانی که صاعقه رخ می دهد، به دو طریق می تواند منجر به خسارت گردد:

–       اعمال حرارت

–       تخلیه بار الکتریکی

بررسی ویژگی های خطرات اصلی بیمه آتش سوزی – در بیمه نامه آتش سوزی اگر رخ دادن سانحه ناشی از تخلیه بار باشد، بیمه گر تعهدی در قبال بیمه گذار نخواهد داشت. به عبارت دیگر آتش سوزی ناشی از حرارت مستقیم و یا غیر مستقیم صاعقه، در حیطه خسارت های تحت پوشش بیمه آتش سوزی به حساب می آید.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

چهارده − 1 =