انواع وسایل اعلام حریق در محل

انواع وسایل اعلام حریق در محل

گار چه در زمان بروز آتش سوزی خود بیمه گذار و افراد حاضر در محل خیلی سریع تر می توانند متوجه بروز حادثه شوند ولی این احتمال وجود دارد که در زمان نبود شما در محل بیمه، آتش سوزی رخ بدهد و یا این که آتش سوزی در مکان های دور از دید همانند انباری، زیر زمین و… حادث شود. متاسفانه آمار نشان داده است که آتش سوزی در ساختمان های در حال ساخت، خسارت زیادی را در شب که کسی در محل کار نیست منجر می گردد و متاسفانه آتش سوزی تا صبح ادامه داشته و کل سرمایه را از بین می برد. در چنین موارد حتما باید سیستم اعلام حریق اتوماتیک وجود داشته باشد تا خطر را سریعا به شما اطلاع دهد.

سیستم اعلام حریق اتوماتیک

عاقلانه ترین کار این است که شما برای محل تحت بیمه خود، حتما سیستم های اعلام حریق را نصب نمایید. این تمهیدات برای افزایش ایمنی و کاهش خسارت ناشی از آتش سوزی است چرا که خطر را سریعا به شما اطلاع داده و می توانید قبل از افزایش خسارت، اموال و حتی افراد حاضر در محل را نجات دهید. در مورد وسایل اعلام حریق لازم است بدانید که:

–       ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که سیستم اعلام حریق، چه زمان فعال می شوند. در تمامی این سیستم ها، کاشف هایی وجود دارد که هر کدام بر حسب یک علامت مثل حرارت، دود و شعله، فعال شده و آژیر خطر به صدا در می آید.

–       توجه داشته باشید که این وسایل فقط به شما هشدار می دهند که در محل مورد نظر، آتش سوزی رخ داده و هیچ کمکی در رفع خطر نمی کنند.

–       در برخی از سیستم های اعلام حریق به منظور کاهش خسارت تا زمان رسیدن افراد و انجام اقدامات آتش نشانی، قابلیت هایی من جمله سیستم تهویه اتومات، کانال های هدایت دود به منظور جلوگیری از خفگی و… تعبیه شده است. توصیه می کنیم که از این وسایل برای محل بیمه شده استفاده کنید.

سیستم اعلام حریق غیر اتومات و یا دستی:

این نوع سیستم اعلام حریق، یک جعبه قرمز و یا زرد رنگ است که داخل آن یک دکمه وجود دارد. با فشار دادن دکمه، آژیر مربوط به خطر آتش سوزی به صدا در خواهد آمد.

تابلوی مرکزی:

در ساختمان های بزرگ به منظور تشخیص محل دقیق آتش سوزی، یک تابلوی مرکزی نصب شده و سیستم های اعلام حریق در هر قسمت به این تابلو متصل هستند. در صورتی که هر کدام از آن ها به صدا درآید، افراد می توانند محل آتش سوزی را از روی تابلوی اعلام مرکزی تشخیص دهند.

/ بیمه آتش سوزی / برچسب ها: ,

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

4 + 5 =