بررسی ویژگی های خطرات تبعی بیمه آتش سوزی

بررسی ویژگی های خطرات تبعی بیمه آتش سوزی

در هر بیمه نامه آتش سوزی بالاجبار، خطرات اصلی لحاظ می گردد اما این که چه تعداد از خطرات تبعی تحت پوشش بیمه گر قرار گیرد، بسته به درخواست بیمه گذار و توافق طرفین قرار، متفاوت خواهد بود. مهمترین خطرات تبعی که در بیمه آتش سوزی تحت پوشش قرار می گیرد عبارتند از:

۱-   خطر زلزله

در مناطق زلزله خیز، عاقلانه ترین کار این است که بیمه گذار درخواست پوشش آتش سوزی ناشی از زلزله را نیز داشته باشد. در نتیجه حق بیمه ای که به این گروه خطرات اختصاص داده می شود به میزان زلزله خیز بودن منطقه و استحکام ساختمان و مصالح به کار رفته در آن بستگی دارد.

۲-   خطر سیل

در مناطقی همانند شمال کشور که بارندگی زیاد بوده و هر لحظه ممکن است رودخانه ها طغیان نمایند، بهتر است بیمه گذار درخواست کند در بیمه آتش سوزی حتما خطرات ناشی از سیل نیز در نظر گرفته شود. نرخ حق بیمه در چنین مواردی بسته به میزان بارندگی در منطقه و شرایط اقلیمی در آن سال، تعیین می گردد.

۳-   خطر طوفان

از نظر هواشناسی، طوفانی به حالتی گفته می شود که در ان سرعت باد، بیشتر از ۶۲ کیلومتر در ساعت باشد که این معیار، از نظر شرکت بیمه گر نیز مورد تایید خواهد بود. اما اگر عامل بیمه شده، در فضای باز و بدون حفاظ باشد، بیمه گر تعهدی برای جبران خسارت نخواهد داشت.

۴-   خطر ناشی از برف و باران

اگر بیمه گذار درخواست داشته باشد که اموال خود را از نظر این خطرات نیز بیمه کند، ابتدا شرکت بیمه گر باید بازدید اولیه را انجام داده و از ایمن بودن محیط مطمئن شود. سپس در زمان بارش برف و باران اگر خسارتی ناشی از ترکیدن لوله فاضلاب، نفوذ آب از سقف، مسدود شدن لوله های آب و…رخ دهد بیمه گر این خسارات را جبران می کند.

۵-   خطر سقوط هواپیما و هلیکوپتر

در صورتی که در منطقه مسکونی شما هواپیما، هلیکوپتر و یا متعلقات آن ها به خیر از مواد منفجره سقوط کرده و منجر به آتش سوزی گردد، در این صورت بیمه گر متعهد می شود خسارات وارده به اموال بیمه شده را جبران نماید. لازم به ذکر است که نرخ حق بیمه در چنین مواردی، بسته به مسافت بین منطقه شما با قرارگاه هواپیمایی تعیین می گردد.

 

/ بیمه آتش سوزی / برچسب ها:

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

9 + نوزده =