خطرات اضافی بیمه آتش سوزی

خطرات اضافی بیمه آتش سوزی

به جرات می توان یکی از بدترین سانحه هایی که در چند ثانیه می تواند تمام مال و دارایی انسان را از بین ببرد، آتش سوزی است. درست است که در زمان وقوع این حادثه نمی توان خسارت های جانی رخ داده را جبران نمود اما با کمک بیمه آتش سوزی امکان جبران خسارت های مالی رخ داده وجود دارد.

در تنظیم قرارداد بیمه آتش سوزی دو دسته خسارات تحت پوش بیمه گر قرار خواهند گرفت:

۱-   خسارات اصلی که طبق ابلاغیه بیمه مرکزی تمامی شرکت های بیمه موظف هستند این خسارت ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

۲-   خسارات اضافی که هر شرکت بیمه گر می تواند براساس تقاضای بیمه گذار و توافق نهایی میان طرفین، این خسارت ها را در بیمه نامه ذکر کرده و هزینه آن ها را جبران نماید.

یکی مهمترین تفاوت هایی که میان نمایندگی های بیمه وجود دارد در تعداد خسارت های اضافی است که تحت پوشش قرار می دهد.

خسارات اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی

۱-   زلزله

با توجه به این که در زمان وقوع زلزله خطر آتش سوزی تشدید خواهد شد لذا افرادی که در مناطق زلزله خیز زندگی می کنند بهتر است خطر زلزله را در قرارداد بیمه آتش سوزی خود لحاظ کنند.

۲-   سیل

به هر حال این بلای طبیعی نیز می تواند خسارت های جانبی زیادی من جمله آتش سوزی به دنبال داشته باشد. اگر چه در زمان وقوع سیل مناطق زیادی خسارت خواهند دید ولی میزان خسارت در مناطق نزدیک به دریا و مناطقی که بارندگی شدید دارند بیشتر خواهد بود.

۳-   طوفان

طوفان هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم می تواند منجر به خسارت شود برای مثال در زمان طوفان ممکن است درخت بر روی لوله گاز خانه بیافتد که در این حالت خسارت مستقیم رخ داده است اما فرض کنیم که در اثر طوفان، سقوط درخت منجر به شکست شیشه شده و اکنون بارندگی بعد از طوفان وارد ساختمان شده است که می تواند از طریق اتصال جریان برق منجر به آتش سوزی شود. به این حالت خسارت غیر مستقیم طوفان گفته می شود.

۴-   سرقت

گاها در اثر سرقت ممکن است منجر به آتش سوزی شده و خسارت های سنگینی را به دنبال داشته باشد در چنین مواردی اگر این خسارت در قرارداد بیمه لحاظ شده باشد شرکت بیمه گر متعهد به جبران خسارت خواهد بود.

۵-   تظاهرات مردمی

اگر در شرایط فعلی جامعه شما تظاهرات پیوسته صورت می گیرد که می دانید خسارت های سنگین در پی داشته و هر لحظه ممکن است دارایی شما در آتش بسوزد می توانید با پرداخت حق بیمه اضافی، این خسارت ها را با توافق شرکت بیمه گر در لیست خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی لحاظ نمایید.

۶-   خطر برخورد اجسام با اموال بیمه شده

در مورادی که اموال بیمه شده شما در محلی قرار دارد که هر لحظه ممکن است اجسام خراجی به آن برخورد کرده و منجر به آتش سوزی شود بهتر است این خطر را در بیمه آتش سوزی قید کنید. برای مثال کارگاه شما در کنار جاده ای قرار دارد که جاده خطرناک بوده و از طرفی عبور وسایل سنگین از آن منطقه زیاد است.

/ بیمه آتش سوزی / برچسب ها:

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

6 − سه =