شرایط جایگزینی در بیمه آتش سوزی

شرایط جایگزینی در بیمه آتش سوزی

شما می توانید با استفاده از شرایط جایگزین بیمه آتش سوزی، در زمان بروز خسارت از بیمه گر درخواست نمایید که به جای پرداخت هزینه اموال، عین سرمایه را بازسازی نموده و یا نوع جدید را خریداری و به شما ارائه کند. به این حالت، شرایط جایگزینی گفته می شود. در سرمایه گذاری های کلان، این عاقلانه ترین تصمیمی است که شما می توانید برای تضمین اموال خود اتخاذ نمایید.

نکات مهم در شرایط جایگزینی بیمه آتش سوزی

اگر قرار است از شرایط جایگزینی برای اموال خود استفاده کنید، توجه به چند نکته را فراموش نکنید:

۱-    در زمان عقد قرارداد، اموال خود را براساس ارزش واقعی آن ها بیمه نمایید چرا که اگر بیمه گر متوجه شود که ارزش آن ها در بیمه نامه، کمتر یا بیشتر از مقدار واقعی اعلام شده، به تعهد خود عمل نکرده و تنها آن بخشی از سرمایه که در بیمه نامه قید شده است را تحت پوشش قرار خواهد داد.

۲-   شرایط جایگزینی تنها برای ساختمان، ماشین آلات و تاسیسات استفاده می شود.

۳-   بیمه گر برای بازسازی و یا جایگزین کردن سرمایه از بین رفته، به کیفیت اولیه آن ها توجه کرده و نباید قطعاتی را بخرد که کیفیت کمتر یا بیشتر دارد.

۴-   بیمه گذار باید بازسازی و یا خرید قطعات جدید را در بازه زمانی تعیین شده در قرارداد انجام داده و فاکتورها را به شرکت بیمه تحویل دهد در غیر این صورت، بیمه گر تعهدی برای جبران خسارات نخواهد داشت.

۵-   اگر قرار باشد بازسازی قطعات در محلی خارج از محل ذکر شده در بیمه نامه انجام شود، باید توافق طرفین قرارداد وجود داشته باشد در غیر صورت قرارداد فسخ می شود.

۶-   اگر اموال بیمه شده در زمان بروز خسارت، کامل از بین بروند، بیمه گر برای بازسازی و یا جایگزینی آن باید در ابتدا میزان استهلاک را کسر نموده و سپس هزینه را محاسبه نماید.

/ بیمه آتش سوزی / برچسب ها:

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

5 × چهار =