موضوع بیمه آتش سوزی

موضوع بیمه آتش سوزی

موضوع بیمه آتش سوزی

خطر آتش سوزی همواره در کمین انسان است و این حادثه در محیط های کار، بیشتر تهدید کننده است. حتی در مواردی که شما تمامی موارد ایمنی را رعایت نموده اید، باز هم ممکن است یک اتفاق پیش بینی نشده،منجر به آتش سوزی در محیط کار و یا زندگی شما گردد.

برای نمونه فرض کنیم که خانه همسایه شما در آتش گرفته است. در این صورت اگر اطفای حریق، بزنگاه انجام نشود می تواند به خانه شما نیز سرایت کرده و حتی منجر به خسارت جانی نیز گردد. در چنین مواردی علی رغم این که شما محیط داخل منزل را از همه جوانب ایمن ساخته اید، اما باز هم عوامل خارجی منجر به خسارت شده اند. در چنین مواردی بیمه آتش سوزی به کمک شما خواهد آمد.

موضوع آتش سوزی چیست

اولین سوالی که مشتریان در زمان خرید بیمه آتش سوزی مطرح می کنند این است که چه خساراتی را جبران می کند. به طور کلی زمانی که شما اقدام به خرید بیمه آتش سوزی می کنید، در عهدنامه خساراتی لحاظ می گردد که شرکت بیمه گر خود را موظف می داند در زمان بروز حادثه، این خسارات را جبران نماید. تمامی موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی، از چند اصل پیروی می کند:

۱-   اصل غرامت

خسارت باید به گونه ای جبران گردد که بیمه گذار بتواند از وضعیت خسارت متحمل شده، به حالت قبل باز گردد.

۲-   اصل حسن نیت

در تمامی قراردادهای بیمه، بیمه گر و بیمه گذار باید صداقت در عمل را رعایت کنند. به این معنا که بیمه گر در اجرای تعهدات خود کوتاهی نکرده و بیمه گذار تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از بروز خسارت و یا کاهش درجه خسارت، انجام داده باشد.

۳-   اصل جانشینی

این امکان وجود دارد که شما بعد از وقوع حادثه آتش سوزی، به شرکت بیمه گر وکالت دهید تا شکایت شما را از مسببین این حادثه، به مراجع قانونی ارجاع داده و پیگیر پرونده شما باشند.

موضوع بیمه آتش سوزی

/ بیمه آتش سوزی

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

بیست − 14 =